نمایشگاه بین المللی تبلیغات ، بازاریابی و صنایع وابسته؛ در فضایی بالغ بر ۲۲ هزار متر مربع و در سالن های شرقی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از ۳۳۰ شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و ده ها کشور جهان حضور و مشارکت داشتند و به ارائه نوین ترین و جدیدترین روش ها، فنون،تکنولوژی ها و صنایع مرتبط با بازاریابی و تبلیغات پرداختند. در نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، کشورهای آلمان، ترکیه، بلژیک، امارات متحده عربی، کره جنوبی، تایوان، هند، هنک گنگ، سریلانکا، چین، ایتالیا و اسپانیا نیز هرساله حضور یافته و و تکنولوژی ها و خدمات مرتبط با حوزه تبلیغات و بازاریابی را ارائه کردند. این رویداد بین المللی براساس آمار در هر دوره به لحاظ کیفی و تنوع محصول با رشد قابل و فزاینده ای روبه رو بوده است.
بابک محمدی مفرد، مدیر فروشگاه اینترنتی بیستک:
این نمایشگاه ها دایر است تا شرکت های مختلف بتوانند جدیدترین روش ها، فنون، فناوری ها و صنایع مرتبط با بازاریابی و تبلیغات را ارائه دهند.
رونمایی از دستگاه برش دیجیتال تخت، نمایش نمایشگر مجازی (هولوگرافیک)، نمایش دستگاه تولید و طراحی روی چوب و حکاکی، ارائه پروژه واقعیت مجازی و هوشمندسازی اقلام تبلیغاتی، برخی از برنامه های جانبی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته بود.
بیتا خالقی مدیر اجرایی نمایشگاه:
در این دوره، بیش از۴۸۰ شرکت شامل۴۳۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، فرانسه چین، کره جنوبی و تایوان حضور داشتند وهمچنین در این نمایشگاه شاهد افزایش ۳۰ درصدی متراژ و ۲۵ درصدی شمار شرکت ها بودیم.
به گفته مدیر اجرایی نمایشگاه، صنعت تبلیغات ایران نوپاست و امروز شرکت های تبلیغاتی با به روز رسانی خود قادر به ارائه کالاها و خدمات قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی هستند.
خالقی افزود: بی شک در جهان امروز گسترش صادرات و یافتن بازار های جدید صادراتی یکی از برنامه های اصلی هر کشور محسوب می شود و نقش تبلیغات و بازاریابی در عرصه اقتصادی غیرقابل انکار است از این رو بنگاه های اقتصادی می توانند در گردونه رقابت باقی بمانند که از نوین ترین برنامه های تبلیغاتی بهره بگیرند.
معرفی بازارهای جدید صادراتی، ارائه راهکارهای چگونگی حفظ بازارهای صادراتی، حمایت از صنعت تبلیغات، آشنایی با تکنیک های بازاریابی، تشویق بازار داخلی به استفاده از ابزارهای نوین بازاریابی، برقراری ارتباطی نزدیک بین ارائه کنندگان و متقاضیان خدمات بازا یابی و تبلیغات، آشنایی با آخرین تحولات بازارهای بین المللی و شرایط رقبا، انتقال دانش فنی نوین و کارآمد برای رشد کیفی و کمی محصولات داخلی و توسعه صادرات غیر نفتی، از جمله اهداف برگزاری این دوره از نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی بود.
برگزاری همایش مبانی تحقیقات بازاریابی، برگزاری سه کارگاه آموزش تکنیک های تبلیغات و پیشبرد فروش و حضور چند هیات خارجی، از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه بود.