آشنایی با ایرادهای رایج خودرو و دلایل آن در وبلاگ بیستک!
آشنایی با ایرادهای رایج خودرو و دلایل آن در وبلاگ بیستک!
آشنایی با ایرادهای رایج خودرو و دلایل آن؛ تقریبا تمامی خودروها پس ا ز مقداری کارکرد، دارای ایرادهای مشابهی می شوند که دلایلی مشخص
دارند. به گزارش وبلاگ بیستک ، کارکردن خودرو مساوی با استهلاک و استهلاک هم مساوی با خرابی قطعات و پیدایش ایرادهای گوناگون است . اکنون قصد داریم تا با این ایرادها آشنا بشویم و دلایل آن را بدانیم!
توان موتور کاهش پیدا کرده است:
-
لق شدن سوپاپها
-
معیوب شدن یا سوختگی واشر سرسیلندر
-
خوردگی یا سوختگی سوپاپها
-
فرسودگی یا شکستگی رینگ پیستون ها
-
ایراد در سیستم جرقه زنی و شمع ها
آمپر خودرو بی دلیل بالا می رود :
-
اتصالی در شمعک خودرو
-
ایراد پیدا کردن آمپر آب
-
بررسی در سیستم خنک کننده خودرو از جمله رادیاتور یا نشتی مایع خنک کننده
-
آسیب دیدگی درپوش رادیاتور
-
رسوب گرفتگی مسیرهای گردش آب در خودرو و گرفتگی آنها
بوی بنزین استشمام می شود :
-
ایراد در سیستم سوخت رسانی و اتصالات آن
-
در خودروهای کاربراتوری، نشتی بنزین از زیر کاربراتور، می تواند دلیل این مشکل باشد.
کم شدن آب رادیاتور :
-
ایراد رادیاتور یا مخزن آن
-
نشتی در سیستم به دلیل فرسودگی
موتور نامنظم کار می کند :
-
انژکتورها کثیف هستند.
-
ایراد در شمع ها و سیستم جرقه زنی
-
ساییدگی یا سوختگی سوپاپها
-
معیوب بودن واشر سر سیلندر
افزایش مصرف سوخت :
-
خرابی سوزن ژیگلور یا به اصطلاح لاغر شدن آن
-
جرم گرفتگی صافی هوا
-
نشتی بنزین در محل اتصالات
-
به هم خوردن پاشش انژکتورها
-
انجام ندادن به موقع سرویس ها و همچنین رانندگی با دور موتور بالا
موتور روغن کم می کند :
-
روغن بسیار رقیق است، باید از روغن کارآمدتر استفاده کرد.
-
کاسه نمد میل لنگ معیوب است.
-
واشر فیلتر روغن نیاز به تعویض دارد.
-
واشر پمپ بنزین نیاز به تعویض دارد.
-
خرابی واشر زیر سینی جلو میل لنگ
-
نشتی واشر درپوش سوپا پها
شنیده شدن صداهای غیرعادی از موتور :
-
خراب بودن دسته موتور
-
در زمان باز و بسته کردن متعلقات موتور، جسم خارجی وارد سیلندرها شده است که باید موتوررا باز کرده و آن را خارج کرد.
-
زنجیر یا تسمه دور چر خدنده میل لنگ و میل بادامک را بررسی کرده و اگر شل یا معیوب شده بود آن را تعمیر یا تعویض کنید.
-
گاهی پیستون در داخل سیلندر لقی دارد که معمولا مشکل از فرسودگی یاتاقا ن های میل لنگ یا تغییر حالت سرسیلندر می باشد.
-
دیگر متعلقات متصل به پیستو نها را نیز بررسی کنید.
موتور استارت می زند ولی روشن نمی شود :
-
اگر سر شمع ها جرقه می زند نسبت به بررسی دهانه پلاتین و اتصالات آن و خازن دلکو و کوئل اقدام و رفع عیب کنید.
-
ایراد در مسیر ارسال سوخت به سیلندرها.