تولید محتوا در اینستاگرام – وبلاگ بیستک (بیسمگ)!
تولید محتوا در اینستاگرام – وبلاگ بیستک (بیسمگ)!
تولید محتوا در اینستاگرام؛ اپلیکیشنی که زندگی خیلی هایمان را زیر و رو کرد… از همان روزهای اول هم، هنرمندِ خلاق درون ما را هدف قرار داده بود. خوب یادم میآید! همه عکاس شده بودند… همه به دنبال گرفتن عکسِ هنری بودند !
امروز اما اینستاگرام فرای این صحبتها رفته… دیگر نمیتوان به آن به چشم یک اپلیکیشن ادیت و انتشار عکس نگاه کرد. شما هم برای همین اینجا هستید! ما و شما الان در بیسمگ همدیگر را پیدا کردهایم که بفهمیم اصلاً تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ چطور باید در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟ استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را یاد بگیریم و بفهمیم چطور می شود با آن، کسب درآمد کرد.
برای آن که یک راست در دنیای اینستاگرام شیرجه نزده باشیم، بیایید کمی بدیهیات را باهم مرور کنیم. چون که زنده ماندن شما در دریای اینستاگرام به همین بدیهیات وابسته است.
تولید محتوای اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و به هر چیزی که در آن به اشتراک گذاشته می شود، محتوا می گویند. حالا اگر شما هر عکس، ویدئو یا نوشتهای را در آن بگذارید، تولید محتوا کردهاید.اما محتوا داریم تا محتوا! (اجازه دهید که فرض را بر این بگذاریم که شما قرار است محتوای چشم نواز تولید کنید، نه محتوای زرد)
هدف شما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
هر کسی می تواند در اینستاگرام، محتوا تولید کند و ممکن است مسیر متفاوتی را هم برود، اما هدف همه یک چیز است (البته یک سری هم هستند که برای دل خودشان صفحه ای باز میکنند و در آن فعال اند) :
دیده شدن و کسب درآمد
یک کسب وکار معمولاً یا میخواهد میزان آگاهی از برندش را بالا ببرد و یا میخواهد از طریق اینستاگرام به فروش برسد.هدف شما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ یک شخص معمولی، یا به بلاگر شدن علاقه دارد یا می خواهد محتوای آموزشی یا سرگرم کننده تولید کند.البته شما می توانید خلاق باشید و اگر ایده جدیدی در ذهن تان است، همان را عملی کنید.
چرا باید در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟
چون بیشتر از ۵۰ میلیون کاربر ایرانی الان در این اپلیکیشن حضور دارند. چه چیزی بهتر از آن که جایی تولید محتوا کنیم که حتی شده ۱۰ درصد از این آدمها ما را ببینند، با کسب وکار ما آشنا شوند یا حتی بتوانیم تأثیر کوچکی روی آنها بگذاریم.
دلایل :
-
چون دریچه بزرگِ بازاریابی شبکههای اجتماعی را به روی شما باز می کند.
-
می توانید با مخاطب ها تعامل داشته باشید.
-
بررسی رقبا بسیار آسان تر خواهد بود.
-
تولید محتوای در اینستاگرم، شما را خلاق تر خواهد کرد.
-
می توانید با اینفلوئنسر مارکتینگ، کسب وکارتان را زیر و رو کنید.
-
خود اینستاگرام ابزاری به اسم اینسایت (Insight) دارد که رفتار فالوورهایتان را تحلیل می کند و به شما آمار می دهد.
البته یک نفر ممکن است صرفاً به دلیل علاقه به سراغ اینستاگرام برود.
حالا که فهمیدیم تولید محتوا در اینستاگرام چیست، هدف مان را شناختیم و دلیل حضور در این شبکه اجتماعی هم برایمان مشخص شد، جرأت شیرجه زدن پیدا میکنیم.
چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟
اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی تصویر محور است. یعنی مثلاً هرچقدر که در توئیتر بیشتر متن دیده میشود، به جای آن در اینستاگرام عکس و ویدیو میبینید. برای شروع تولید محتوا در اینستاگرام ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید، نکات محتوا نویسی در اینستاگرام را یاد بگیرید و سپس ابزارهای آن را بشناسید.
انواع تولید محتوا در اینستاگرام :
ساختار تولید محتواهای اینستاگرام کلاً به ۴ دسته تقسیم میشوند:
-
پُست (عکس یا ویدیو)
-
استوری (عکس یا ویدیو)
-
IGTV (ویدیو بلند)
-
Live (ویدیو زنده)