تكنولوژي, خبري, خودرو, ساخت و توليد, شيمي, صنايع نظامي, صنعت

تفاوت تایرهای بایاس ( BIAS ) و رادیال ( RADIAL ) در وبلاگ بیستک!

تفاوت تایرهای بایاس ( BIAS ) و رادیال ( RADIAL ) ؛ تایرها به دو دسته رادیال و بایاس تقسیم می شوند. بایاس قدیمی تر و رادیال جدید تر است، اما کدام یک از این تایرها بهتر از دیگری است؟

تایرها دارای دو نوع بایاس ( BIAS ) و رادیال ( RADIAL ) هستند که بایاس قدیمی تر و رادیال جدید تر است؛ معمولا تکنولوژ ی های مدرن به قدیمی ها برتری دارد و این امر در رابطه با تایرها هم مستثنی نیست. تایرهای رادیال مزیت هایی نسبت به بایا س ها دارند و این به دلیل ساختار آ نها است:

تایر های بایاس از لایه های لاستیکی و متقاطع ساخته شده اند که در زاویه ۳۰ درجه ای قرار گرفته اند .معمولا جنس این پارچه ها نایلونی است .تایر به گونه ای ساخته شده تا یک واحد کاری مجتمع و مشخص را تشکیل دهد، اما تایرهای رادیال از دو بخش مجزا ساخته شده اند. در یک بخش ، لایه ای از کابل های فولادی وجود دارد که توسط لاستیک پوشیده شده اند .این کابل ها از یک مهره به دیگری متصل شده اند. این دو نوع چندین تفاوت اساسی با یکدیگر دارند:

استحکام:

تایرهای بایاس بسیار ساده تر از رادیال ها سوراخ می شوند و این در حالی است که در صورت پارگی تایرهای رادیال، می توان آ نها را ترمیم کرد اما نوع دیگر عموما غیر قابل ترمیم هستند و باید تعویض شوند.

مقاومت در برابر گرما:

تایرهای رادیال به دلیل نوع ساختار می توانند گرما را در تمامی سطح تایر به صورت موثرتری توزیع کنند؛ به همین دلیل برای مسافر ت های طولانی و سرعت های زیاد مناسب تر هستند.

عمر تایر:

شاید تایرهای بایاس ارزان تر از رادیا ل ها باشند اما از طرفی عمر و مقاومت آ نها کمتر از رادیا ل ها است. در نتیجه تایرهای رادیال نسبت به نوع دیگر به صرفه تر است. در برخی موارد تایرهای رادیال عمری دو تا شش برابر نوع بایاس دارند.

با سپاس از : خبرنامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید