سوراخ بزرگ تر شاتون که بر روی میل لنگ بسته میشود. سرکوچک شاتون:
سوراخ کوچک تر شاتون که با قرار گرفتن گژنپین در آن، شاتون به پیستون متصل میشود.
فاصله مرکز سربزرگ تا مرکز سرکوچک:
بعد از تعمیرشاتون این مشخصه تغییر خواهد کرد و باعث کاهش نسبت تراکم، کاهش شتاب، افزایش مصرف سوخت و افزایش آلودگی می گردد. این مشخصه در اکثر شاتون ها منجمله شاتون های پژو به عنوان اندازه قانونی و حیاتی تعیین شده است. اندازه قطرهای سربزرگ و سرکوچک:
در شاتون های تعمیر شده قطعاً اندازه قطرهای محل یاتاقان و محل گژنپین استاندارد نبوده و این مغایرت باعث ایجاد صدای غیرعادی در موتور و همچنین باعث آسیب دیدن قطعات دیگر می گردد. زبری سطوح قطرهای سربزرگ و سرکوچک:
عدم رعایت حداکثر زبری مجاز (صافی سطح) در شاتون های تعمیری باعث کاهش عمر موتور و خرابی گژنپین و یاتاقان ها می گردد. توازی محور دو سوراخ سربزرگ و سرکوچک:
عدم رعایت این مشخصه مهم سبب فشردگی پیستون به بدنه سیلندر شده(کارکرد مایل پیستون) و درنتیجه باعث مختل شدن حرکت رینگ ها و عدم آب بندی کامل و نهایتاً باعث خرابی پیستون و روغن سوزی موتور خواهد شد. وزن شاتون:
تفاوت وزنی بیش از ۵ گرم در شاتون های یک موتور مجاز نبوده و تفاوت وزن شاتون تعمیرشده با بقیه شاتون ها قطعاً بسیار بیشتر از مقدار مجاز می باشد که این موضوع باعث ایجاد لرزش در موتور خواهد شد.