حضور مدیر بیستک در جشن تابستانی بستنی برج میلاد تهران ( نماد مدرن پایتخت ) !

حضور مدیر بیستک در جشن تابستانی بستنی برج میلاد تهران ( نماد مدرن پایتخت ) !
به گزارش بیسمگ ( مجله بیستک ) همزمان با آغاز فصل داغ تابستان، برج میلاد ( نماد مدرن پایتخت ) اقدام به برگزاری جشن ویژه بستنی با حضور برترین برندهای تولید بستنی ایران، در محوطه خود، برای عموم شهروندان و بصورت رایگان نموده است.
نوعی از بستنی ۶۲ سال قبل از میلاد و در زمان امپراطوری نرون در رم باستان برای پادشاه و به صورت برف و یخ با پوره میوه یا عسل سرو می شده که به مذاقشان خوش می آمده اما اگر بستنی رو در تمام طول سال میل می کنید و از طرفدارهای افراطی بستنی هستید باید بدونید که نخستین بار مانند خیلی از چیزهای دیگر که با فرنگ رفتن ناصرالدین شاه به ایران آمد ، پای این خوراکی خوشمزه هم توسط ناصرالدین شاه به ایران باز شد . زمانی که او برای سفر به فرانسه رفته بود در منطقه ییلاقی پلومبیر بستنی خورد و مورد توجه اش قرار گرفت ، پلومبیر در حال حاضر نیز یکی از محبوب ترین و مشهورترین بستنیهای دنیا می باشد، با برگشتن ناصرالدین شاه به ایران تصمیم گرفت در ایران نیز از آن بستنی ها باشد و این شد که بستنی با شکل ها و طعم های مختلف در ایران نیز رواج پیدا کرد . اکبر مشدی و ممد ریش مشهورترین و نخستین بستنی فروشهای ایران بودند.
عباس حیدری، مدیرعامل برج میلاد میگوید: « بر اساس آمار هر ایرانی حدود ۳ و نیم کیلو بستنی در سال مصرف می کند و این نشان از امکان رونق کسب و کارهای این حرف دارد. امروزه در گذر زمان شاهد افزایش کسب و کارهای مرتبط با ساخت بستنیهای دست ساز در کشور و شهر تهران هستیم . در راستای برند سازی در بخش بستنی های دست ساز و معرفی کسب و کارهایی که در این بخش به سرعت درحال رشد هستند، حالا قرار است این برندها دورهم جمع شده و علاوه بر نمایش ساخت بستنی، بین مردم بستنیهای رایگان توزیع کنند.»
سعید ناظم دلیگانی، دبیر اجرایی جشنواره خوشمزهها : قبلا چند دوره نمایشگاه بستنی برگزار شده بود؛ ولی این برای نخستین بار است که جشنواره ای با محوریت خوراکی های فصلی بر پایه بستنی برگزار می شود و به شدت مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته است. وی افزود : بازدید مردم از ابتدای برگزاری بیش از حد انتظار بوده و از طرفی، استقبال و کار رسانه ای صورت گرفته در این زمینه باعث جلب رضایت خاطر مسئولان برگزاری جشنواره نیز شده است.
طبق اظهارات دلیگانی، با وجود محوریت بستنی در این جشنواره، کلیه ذائقه ها مد نظر قرار گرفته و خوراکی های تابستانی متنوعی از جمله ترشک و لواشک، نوشیدنی های متنوع شامل شربتهای سنتی ایرانی و… نیز در غرفهها عرضه می شوند.
این جشنواره دارای محفلی خانوادگی است که یکی از برنامه های آن برگزاری مسابقه ای برای انتخاب برترین محصولات ایرانی در حوزه بستنی و آبمیوه و شکلات، بر اساس آرای بازدید کنندگان است؛ پس از داوری شهروندان، تندیس بهترین بستنی از نگاه مردم به آن محصول اعطا خواهد شد. همچنین، کودکان می توانند در کنارعروسک های تن پوش از نزدیک با نحوه ساخت بستنی و آشنایی با طعمهای مختلف آن آشنا شوند.
نکته قابل توجه اینکه بستنیهای عرضه شده در این جشنواره، محصولات نشان های ایرانی است که با رنگ های طبیعی و بدون اسانس تهیه شدهاند.
هدف اصلی این جشنواره جلب رضایت مردم و فراهم کردن فضایی شاد بوده و به دلیل این استقبال گرم دوره های بعدی جشنواره به صورت فصلی ادامه پیدا می کنند. در این رابطه، برگزاری این جشنواره در فصل زمستان به صورت گرم حتمی است.
بازدید کنندگان می توانند در ازای پرداخت هزینه ای ناچیز، از پارکینگ اختصاصی برج میلاد به هنگام بازدید استفاده کنند.
متن های جالب درباره بستنی :
– چه خوبه که
تنها دغدغه آدم
انتخاب هایِ کوچیک باشه…
زیباییِ انتخاب بینِ
یک بستنی شکلاتی
یا یک فنجون قهوه خوش طعم…!