در این نوع فروشگاه که بعد از به وجود آمدن اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت، فروشنده لیست و مشخصات کالاهای خود را در سایت قرار می دهد و خریدار پس از مراجعه به این سایت و مطالعهٔ مشخصات و ویژگی های کالا، نسبت به ثبت سفارش خرید از فروشگاه اقدام می کند. این سفارش ها پس از بررسی و تایید نهایی توسط مسئولان سایت با توجه به نوع کالا و حجم و وزن آن توسط پیک موتوری، پست و یا باربری به آدرس سفارش دهنده ارسال می شود و وجه کالا به روش های مختلف قابل پرداخت می باشد.
Online Shopping-bistac-ir03
اغلب پرداخت در این فروشگاه های اینترنتی به وسیله ابزارهای پرداخت الکترونیک قابل انجام است. کارت های پرداخت الکترونیک، چه بصورت مجازی ( فقط قابل استفاده در فضای اینترنت ) و چه به صورت فیزیکی اغلب قابل استفاده در چنین محیط هایی هستند. البته فروشگاههای اینترنتی محلی معمولاً قابلیت تحویل پول در هنگام دریافت کالا را نیز دارند، فروشگاه های موفق اینترنتی معمولاً ابتدا باید اعتماد مشتری را جلب نمایند تا به موفقیت دست بایند. بهترین قیمت همراه با کیفیت عرضه باید واقعی باشد. زیرا مشتریان در فضای مجازی به راحتی هر فروشگاهی را با دیگران مقایسه می کنند و تا به آن اطمینان نکنند دست به خرید نمی زنند.
Online Shopping-bistac-ir03
در خیلی از موارد حتی خریداران کالای خود را در فروشگاهها انتخاب و سپس آن را از اینترنت خریداری میکنند چون به صرفه تر خواهد بود.