بررسی عملکرد سیستمکمکیپارک( Park Assist System ) ؛ خودروسازان همواره سعی داشتند تا با معرفی و ارائه تکنولوژ ی های جدید، رانندگی را امری آسان تر و ایمن تر کنند و سیستم کمکی پارک هم یکی از همین اقدامات است.
امکاناتخودروهایجدیدبهسهدستهتقسیممی شوند:
دسته اول :
آپشن هایی است که صرفا برای راحتی راننده و سرنشینان است، مانند ماساژور صندلی و تهویه هوای Dual Zone .
دستهدوم :
آپشن هایی هستند که فقط جنبه ایمنی دارند و در آسایش سرنشینان تاثیری ندارد، مانند سیستم ترمز ضد قفل.
امادستهسوم :
آ نهایی هستند که هم جنبه ایمنی دارند و هم جنبه آسایشی، مانند سیستم کمکی پارک یا ( Park Assist System ) .
سیستم کمکیپارک( Park Assist System ) بهوسیلهسهابزارکارمی کند:
حسگرهایپارک:
حسگرهایی هستند که در سپر عقب و جلو نصب می شوند و هنگام نزدیک شدن به یک خودرو به راننده قبل از برخورد هشدار می دهند.
دوربیندندهعقب:
دوربین هایی که در قسمت عقب خودرو نصب شده اند و هنگام دنده عقب گرفتن تصویری از پشت خودرو به راننده می دهند.
دوربین های۳۶۰ درجه:
دوربین هایی هستند که در سر تا سر خودرو نصب شده اند و یک دید ۳۶۰ درجه از تمامی زوایا ( حتی نقاط کور ) به راننده می دهند. در برخی خودروها مانند ولوو، نرم افزارهای پیشرفته این تصاویر را با یکدیگر ادغام می کنند و دید از زاویه بالا ( Bird Eye View ) را به راننده می دهند.
سیستم کمکی پارک ( Park Assist System ) با جمع آوری اطلاعات سه عنصر بالا، می تواند کار خودش را انجام دهد. هنگامی که سیستم کمکی پارک را فعال می کنید، این خودرو ابتدا به وسیله سنسورهای پارک ارزیابی می کند که خودرو در چه محلی می تواند پارک کند . پس از تشخیص این امر، خودرو به کمک اطلاعاتی که از حسگرهای پارک، دوربین دنده عقب و دوربین های ۳۶۰ درجه به دست می آورد اقدام به پارک می کند و شما فقط باید سرعت خودرو را به وسیله پدا لها تنظیم کنید.