ساختمان شاتون؛ شاتون قطعه ای است که پیستون را به میل لنگ متصل میکند. این قطعه تا حد امکان سبک ساخته میشود؛ ولی در عین حال به اندازه لازم سخت و محکم میباشد. برای تأمین شرایط فوق معمولاً شاتون را از جنس فولاد میسازند این استحکام برای شاتون ضروری است چرا که میبایست ضربات ناشی از احتراق را تحمل کند (نیرویی که در زمان قدرت روی پیستون وارد میشود) به وسیله شاتون به میل لنگ منتقل میگردد. معمولاً در سمت چپ شاتون (با توجه به علامت f یا فلش روی تاج پیستون) سوراخ یا زائده ای برای روغن کاری سمت پر فشار سیلندر قرار می گیرد.