بازدید مدیر فروشگاه اینترنتی بیستک از یازدهمین نماشگاه زنان و تولید ملی!
بازدید مدیر فروشگاه اینترنتی بیستک از یازدهمین نماشگاه زنان و تولید ملی؛نمایشگاه زنان و تولید ملی آخرین حلقه از زنجیره اشتغال و درآمدزایی در مدل توانمندسازی ستاد، شناسایی و فعال سازی بازارهای تضمین شده و باثبات برای عرضه محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار بوده است.
غرفههای محل دائمی برگزاری نمایشگاههای شهرداری تهران در بوستان گفتگو، این روزها میزبان یازدهمین «نمایشگاه زنان و تولید ملی» است. نمایشگاهی که به گفته مدیران با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش مراکز کوثر برپا میشود.
«نمایشگاه زنان و تولید ملی» امسال نیز همچون سالهای گذشته با حضور برخی برندهای برتر کشور در کنار مراکز مهارت آفرینی کوثر و سایر تولیدکنندگان ملی برگزار شد، حضوری که گاهی با انتقاداتی نظیر مهجور بودن تولیدات کوثرها و سایر غرفههای عرضه کننده محصولات زنان سرپرست خانوار همراه بوده است. برخی از منتقدان حضور این برندها معتقدند این محصولات می توانند در فروشگاههای خاص خودشان با مشتریانی که به دنبال خرید از آنها هستند برگزار شود و حضورشان در فضایی که شهرداری برای ستاد توانمندسازی زنان درنظر گرفته، بیمورد است. البته به اعتقاد برخی، حضور برندهای برتر و معروف در این نمایشگاه به تقویت مراکز کوثر نیز کمک می کند؛ واقعیت نیز این است که مردم به خاطر برندها به این نمایشگاه می آیند.چرا که نه تنها برندهای معروف بلکه حتی این کوثر نیز با وجود داشتن فروشگاهای شناخته شده، نیازی به حضور در چنین نمایشگاه هایی ندارند اما همین حضور باعث شده است تا مردم برای بازدید از این نمایشگاه ترغیب شوند! اگر این برندها نباشند مردم از خودشان می پرسند چرا باید به این نمایشگاه بیایند؟ درحالیکه بسیاری از تولیدکنندگانی که الان تبدیل به برند شدهاند به واسطه همین تولیدکنندگان برتر قدرت گرفتهاند. بسیاری از آنها در سالهای ابتدایی که در نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند کیفیت بالایی نداشتند اما در حال حاضر مردم می آیند و می بینند که همین تولیدکنندگان چه قدر محصولات با کیفیت و با قیمت مناسبی را عرضه می کنند.
در یازدهمین نماشگاه زنان و تولید ملی ۷۲تولید کننده وجود داشت که شامل ۲۶ غرفه زنانه، ۱۴ غرفه مردانه، ۸ غرفه مشترک مردانه و زنانه و ۱۳ غرفه کودک و ۲ کالای حجاب و ۹ غرفه نیز برای فروش سایر محصولات بودند و در دو بخش جانبی صنایع دستی و زیورالات، انواع پوشاک بچه گانه، مردانه و زنانه را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به فروش می رساندند. همچنین در بخش جانبی نمایشگاه کافی شاپ و پارکینگ رایگان و تاکسی نیز مستقر شده بود.
در این نمایشگاه تمامی محصولات از برند ایرانی بود و همه محصولات را زنان سرپرست خانوار تولید کردند؛ بنحوی که شرط حضور تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، تولید ملی و ایرانی بود و پوشاک خارجی در این نمایشگاه جایی نداشتند و در سال آینده آن دسته از برندهایی به نمایشگاه زنان و تولید ملی راه می یابند که پارچه شان نیز از تولیدات داخلی باشد و کم کم فروش را کاهش و بیشتر طراحی ها را به نمایش بگذارند. در آینده برندهای مختلف مجبور نیستند از کشورهای دیگر پارچه وارد کنند و با توجه به کالکشن گسترده پارچه ایرانی محصولات را تنها با پارچه های ایرانی تولید می کنند، به طوری که اگر پارچه تولیدات ایرانی نباشند برندها حق ورود به نمایشگاه را نخواهند داشت.
تاکنون ۵ برند نمایشگاه پس از برگزاری این گردهمایی اقدام به راه ندازی فروشگاه دائمی کرده اند، برخی از برندهایی که در نمایشگاه شناخته شدند، در ردیف کوثرها قرار گرفته اند، به طوری که امروز چند کوثر برند شده اند و به شهرهای اطراف رفتهاند و مراکزی زده اند و زنان سرپرست خانوار با آنان کار می کنند . تنها هزینه غرفه سازی از سوی کوثرها پرداخت می شد و سایر هزینه ها رایگان بود، برای اینکه عدالت برقرار شود، پسران زنان سرپرست خانوار غرفه سازی ها را انجام می دادند و آن دسته از کوثرهایی که جای بیشتر و عرفه بزرگتری داشتند، باید هزینه بیشتری می پرداختند و حضور ان جی اوها رایگان بود.
تقدیر از سه برند پوشاک “تولیکا” ، “آی نور بیبی” و “سله بن” از نکات قابل توجه در یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی به عنوان کارآفرینان برتر اجتماعی شهر تهران بوده است که طی سالهای اخیر رشد بسیار خوبی در زمینه طراحی و تولید داشته اند.
اگرچه نام این نمایشگاه «زنان و تولید ملی» بود اما در نمایشگاه قبل ۵۲ درصد بازدیدکنندگان مرد بوده اند.
با سپاس از : tnews & irinn & snn & zananvatolidemelli