مضرات دکمه استارت خودرو؛ تا به حال حدود ۲۴ نفر بر اثر مسمومیت توسط کربن مونوکسید در بین سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۸، بعد از آن که خودرو بدون کلید استارت خود را در گاراژ روشن گذاشتند، کشته شده اند. حدود ۴۵ نفر نیز تا کنون آسیب دیده اند. گرچه به اعتقاد برخی، آمار حقیقی ممکن است بیشتر و بالاتر باشد.
یک راننده سالخورده که به طور اتفاقی تویوتا RAV4 خود را به مدت ۲۹ ساعت در گاراژ روشن گذاشته بود، کشته شد. حد کربن مونوکسید خانه او، ۳۰ برابر حد قابل تحمل و مجاز برای انسان بود . او در حالی پیدا شد که نشانه های معمولی از جمله کهیر را داشت. پسر وی گفت: ” بعد از ۷۵ سال رانندگی، پدرم فکر کرد وقتی که کلید را با خود ببرد خودرو نیز خود به خود خاموش می شود. برگ تمامی گیاهان خانه او ریختند.”
گرچه برخی از خودرو ها بعد از مدتی خود به خود خاموش می شوند، اما برخی دیگر مانند فورد و جنرال موتور سعی می کنند تا با صدای تک بوق به راننده اخطار بدهند و برخی دیگر نیز روشن می مانند . در سال ۲۰۱۱، مجمع مهندسان خودرویی درخواست کردند که تمامی خودرو ها مجهز به سیستم اخطار برای زمانی باشند که راننده فراموش می کند خودرو را خاموش کند و انجمن ایمنی حمل و نقل بزرگراه ملی ایالات متحده این گونه اخطار را ضروری دانست، اما آنها با پافشاری خودروسازان مواجه شدند.
افرادی که در خانه های ویکتوریایی زندگی می کنند، با کمپین انرژی ایمن ویکتوریا آشنایی دارند که به صاحب خانه ها اخطار می دهد تا مراقب مسمومیت کربن مونوکسید باشند، اما این سیستم تنها بر روی وسایل گرمایشی گازی و باربیکیو متمرکز است. هیچگونه مسمومیت جدی و یا مرگ از طریق مسمومیت با کربن مونوکسید خودرو های بدون کلید استارتی که روشن مانده بود ه اند، در استرالیا گزارش نشده است . تکنولوژی دکمه استارت از زمانی که به خودرو های لوکس رسیده است، کمی دردسر ساز شده است. در آمریکا و استرالیا نیز قوانین سیستم اخطار به رانندگان و یا خود به خود خاموش شدن خودرو های بدون کلید استارتی که پس از چندی بی استفاده مانده اند، تعیین نشده است.